Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025

Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025

Ford telah mendedahkan Ranger pertama yang dilengkapi dengan penggerak plug-in hybrid (PHEV), dengan ia akan mula dikeluarkan pada hujung tahun depan dan memasuki pasaran pada tahun 2025. Ranger PHEV ini akan dijual di Eropah dan telah disahkan bakal memasuki pasaran Australia.

Penggerak PHEV pada Ranger ini dikatakan mampu memberi lebih tork berbanding Ranger lain dan menggabungkan enjin petrol empat silinder 2.3 liter EcoBoost bersama motor elektrik dan pek bateri kecil. Buat masa sekarang jumlah kuasa masih belum didedahkan, tetapi trak ini diberitahu mampu bergerak 45 km dengan hanya menggunakan sumber bateri.

Bagi memberikan gambaran kepada kuasa Ranger lain, model Raptor dalam pasaran kita yang menggunakan enjin V6 twin turbo 3.0 liter EcoBoost mampu menghasilkan 397 PS (392 hp atau 292 kW) dan tork 583 Nm. Mengikut kata Ford, Ranger PHEV pastinya akan mengeluarkan tork yang jauh lebih tinggi berbanding Ranger Raptor.

Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025

Ford memberitahu, pemandu akan disediakan dengan beberapa mod pemanduan supaya mereka boleh memilih bila mahu menggunakan bateri tambahan tersebut dan Ranger PHEV ini akan mempunyai kemampuan offroad pacuan empat roda yang sama seperti Ranger lain. Kapasiti menunda juga sama iaitu 3,500 kg.

Selain membantu menggerakkan kenderaan, pek bateri PHEV ini juga boleh digunakan untuk memberi kuasa kepada peralatan luar lain. Ini dapat dilakukan melalui sistem Pro Power Onboard, yang menyaksikan terdapat soket kuasa pada ruang belakang serta dalam kereta.

Secara visualnya, Ranger PHEV nampak seperti Ranger biasa yang lain, dengan satu-satunya perbezaan adalah soket tempat mengecas pada fender belakang, rekaan rim khas serta tulisan PHEV berhampiran lengkuk tayar hadapan.

Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025

The post Ford Ranger PHEV didedah – tork lebih tinggi daripada Raptor, akan mula memasuki pasaran pada tahun 2025 appeared first on Paul Tan's Automotive News.


Post a Comment

0 Comments