BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV

BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV

BYD membuat kejutan dengan mempamerkan BYD Bao 5 di Malaysia Autoshow 2024 yang sedang berlangsung di Maeps, Serdang. Penampilan SUV off-road PHEV di sini selepas ia dipamerkan di Thailand pada bulan lalu menerusi Bangkok International Motor Show (BIMS), dan ia merupakan unit pemanduan sebelah-kiri.

Turut dikenali sebagai Leopard 5, Bao 5 ini berukuran 4,890 mm panjang, 1,970 mm lebar dan 1,920 mm tinggi menampilkan penjana kuasa plug-in hybrid yang mampu menghamburkan output sehingga 687 PS (677 hp atau 505 kW) dan tork 760 Nm. Membolehkan ia dipecut dari 0-100 km/j dalam 4.8 saat.

Dengan enjin pembakaran dalaman (ICE) pula, ia diberikan dengan enjin 1.5 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris petrol dengan hamburan kuasa 194 PS (192 hp atau 143 kW) dan tork 273 Nm, dipadankan bersama CVT elektronik.

BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV

Ia juga diberikan dua motor elektrik, setiap satunya diletakkan di hadapan dan belakang, mendorong lebih ledakan kuasa. Dengan motor hadapan menawarkan kuasa 272 PS (268 hp atau 200 kW) dan 360 Nm, sementara di belakang menyalurkan 387 PS (382 hp atau 285 kW) dan 400 Nm.

Motor elektrik terbabit dijanakan oleh bateri Blade lithium iron phosphate (LFP) dengan kapasiti tenaga 31.8 kWh. Ia mampu memberikan Bao 5 jarak gerak elektrik-sahaja hingga 125 km (mengikut standard CLTC).

Bagi aspek pengecasan, bateri ini menyokong pengecasan pantas DC dengan kadar maksimum 100 kW, di mana tahap pengecasan antara 30% hingga 80% boleh dicapai dalam 16 minit. Ia juga mempunyai sistem vehicle-to-load (V2L) yang membolehkannya membekalkan hingga 6 kW untuk aksesori dan peranti elektronik.

BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV

Serlahan dalaman yang ditampilkan termasuklah tiga skrin paparan, iaitu kluster instrumen digital 12.3-inci, skrin sesentuh bahagian penumpang 12.3-inci dan skrin sesentuh sentral 15.6-inci. Larasan tiga-skrin ini adalah standard untuk varian tertinggi yang dijual di China, bersama paparan utama dengan kawasan projection merentangi 50-inci.

Setakat ini, belum dipastikan bila atau adakah Bao 5 ini akan diproduksi untuk versi pemanduan sebelah-kanan (RHD), tetapi memandangkan SUV ini ditampilkan di Thailand dan di sini, maka mungkin juga ia dalam perancangan. Di pasaran China, Bao 5 ditawarkan dengan tiga varian, dengan harga dari 289,900 hingga 352,800 yuan (sekitar RM188k to RM229k).

BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV

The post BYD Bao 5 dipamer di Malaysia – SUV off-road PHEV appeared first on Paul Tan's Automotive News.


Post a Comment

0 Comments